lørdag den 4. januar 2014

2013 i glimt

Vi har haft et forrygende 2013 herhjemme!
Der har ikke været helt så meget tid til at blogge.
Men jeg skal love for, at der har været meget andet at fylde ind i livet!
Her følger en lille status over året der gik, 
før vi for alvor får taget hul på året 2014:

Januar
Vi lagde hårdt ud med en tur til København, 
som helt slog benene væk under os.
Asbjørn blev tildelt årets Cavlingpris, og det er en begivenhed,
som har præget hele året med spændende oplevelser.


Januar var desværre også måneden, 
hvor jeg fik afslag på min ph.d.-ansøgning.
Det gjorde ondt!

I februar...
...fandt vi tid til familiehygge og traditioner.
Årets fastelavnsfest blev syet, pyntet, bagt og nydt!



I marts...
...fejrede bloggen 1 års fødselsdag, 
og endnu en ph.d.-stilling blev slået op.


I april...
...tog jeg på arbejdsrefugium på Ørslev Kloster for at fordybe mig i stoffet.
En fantastisk tur!


Maj
Mere fødselsdag.
Denne gang min egen :-).
Det skulle selvfølgelig fejres med (mindst) en kage!


I juni...
...var der tid til lidt projekter ved symaskinen.
Blandt andet lidt re-design af et loppefund til Solbjørg:


Juli...
...bragte mig (endnu) et afslag på en ph.d. stilling. Øv!
Men heldigvis også på sol, sommer og dejlige unger.



I august...
...nød jeg lidt tid ved symaskinen med nyt til mig selv, blandt andet.
Mens jeg varmede op til at tage et spring af de større.



I september...
...tog jeg det. Springet!
Jeg startede, efter mange overvejelser, min egen lille restaureringstegnestue.
Det var selvfølgelig med stor spænding og en vis portion nervøsitet.
Men allerede nu har det bragt fantastisk mange opgaver 
og oplevelser med sig, og jeg er spændt på, 
hvordan det kommer til at udvikle sig i det kommende år!

I oktober...
...var det tid til æblehøst og efterårsbagværk.
Den var god i år - æblehøsten!




I november...
...forsøgte jeg i et optimistisk øjeblik, 
at være på forkant med det hele, og lave tidlig julepynt.
At det så aldrig rigtig blev til mere, 
og at det blev julen uden nisser på Egernvej... sådan kan det gå.


December
Ja ja, nisser blev det så ikke til,
men lidt syning lykkedes det mig at få prioriteret ved årets slutning,
efter en heftig måned med fem familiefødelsdage og arbejde fra morgen til aften.


Og så blev det nytår!

I dag skriver vi d. 4. januar 2014,
og jeg er allerede i fuld gang med det! 
Året altså.
Har været til møde om årets første opgave.
Er i gang med at arrangere en lille udstilling, som åbner midt i måneden.
Skal holde foredrag i næste uge.
Osv osv.

Indtil videre lader det ikke til, at jeg skal kede mig i år.
Om jeg får til til at sy, sysle og blogge er jeg mere bekymret for.
Men lad os nu se.
Jeg er ikke sikker på at jeg overhovedet kan lade være :-)!

♥ maj

22 kommentarer :

  1. Ihh, hvor har det været et begivenhedsrigt år, det gamle-mon ikke det nye bliver ligeså??? Ønsker dig et år fyldt med stjernestunder....
    Og så tror jeg dette bliver året hvor jeg skal springe ;)
    Smukt billede af dig ved vinduet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Jeg vil spændt følge med hos dig, og se hvad der sker!

      Slet
  2. Sikke et spændende år - og sikke en masse fine billeder:-)
    Tak for at du deler.

    KH Maria. - www.meremaria.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Og tak fordi du læser med, Maria.

      Slet
  3. Dejligt tilbageblik på et spændende 2013. Godt nytår! Håber 2014 bliver lige så spændende for dig og dine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Tina :).
      Jeg håber også. Og i lige måde til jer!

      Slet
  4. Jeg håber da at du kan finde tiden - Når man laver så smukke ting til dig, så ville det være synes hvis du ikek gjorde det

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Karen Elisabeth!
      Det er kun tiden der sætter grænser, for lysten til at sy og gøre ved er der altid :-).

      Slet
  5. Jeg håber du ikke kan lade ;-) Hvor er det fedt, at livet som selvstændig har budt på succes, skønt! Rigtig godt nytår til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så skønt, Trine!
      Håber jeg kan frigøre lidt timer til kreativ hygge i det nye år også :-).

      Slet
  6. Sikke et fantastik tilbageblik på dit spændende år - på godt og ondt, men endte med masser af glæde og håb - og hele vejen igennem et rodfæste i en positiv ånd og en dejlig familie ved din side.

    Kære Maj, jeg ønsker dig alt godt i 2014
    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord, Christine!
      Og i lige måde :-).

      Slet
  7. Godt nytår og god vind i 2014.

    Mona

    SvarSlet
  8. Hvor det glæder mig at du har succes som selvstændig! Har tænkt på hvordan det mon går, så dejligt med en lille opdatering. Den kjole du nåede at sy til jul er virkelig smuk. Håber 2014 byder på en masse gode og spændende oplevelser.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina.
      Ja, det er så spændende! Og jeg er så glad for alle de spændende ting, der kommer min vej :-).
      Jeg elsker selv den kjole. Noget mere end Solbjørg gør, tror jeg ;-).

      Slet
  9. Så hyggeligt det er at følge Jer. Så store vores piger er blevet, tænk sig de allerede er 5 år og så livslystne :) Jeg er så stolt af mine børn, og ser tydeligt på dine billeder at du også er af dine.
    Jeg får sådan lyst til at sy kjoler til Gaia når jeg ser dine fine kreationer, måske i år er året hvor jeg kommer igang ;)
    Jeg kigger og læser med, jævnligt, og Tak for dine skønne indlæg, jeg får sjældent kommenteret, men du skal vide at jeg nyder dine fine billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor dejligt at du læser med endnu Sus!
      Ja, de er dejlige, de store piger. Jeg skulle finde nogle billeder i går, og faldt pludselig over alle vores små videoklip fra da ungerne var små - Nårh ♥! Jeg går stadig og tror, at Solbjørg er lidt min baby. Men pludselig kunne jeg se hvor stor hun er..

      Jeg ledte efter din blog den anden dag, men den var blevet væk for mig. Har du skiftet adresse på den?

      Knus

      Slet
  10. Sikke et år, Maj! <3
    Nyder at følge med i jeres hverdag. Du er så fyld af gode idéer og styrke. Foredrag, undervisning, kreamor... så sejt du er og velfortjent.
    Kh. Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina, hvor er du sød!
      Der er tryk på, og det er hårdt af og til.
      Men spændingen og glæden opvejer indsatsen til fulde :-).

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...