lørdag den 3. november 2012

Lidt sødt til kaffen?


Marengs med nødder og mørk chokolade.




OPSKRIFT

Ca 20 stk
3 æggehvider
200 gram sukker
En håndfuld hakkede nødder
En håndfuld hakket chokolade

Pisk æggehviderne helt stive
Tilsæt sukker lidt efter lidt mens du pisker
Pisk til massen er helt stiv
Vend forsigtigt nødder og chokolade i massen
Sæt i toppe på en bageplade
Bag ved 150 grader i ca 45 minutter


Koppen er min yndlingskop.
Den er fra Marco Friis, og er en gave fra min veninde.
Den har fået en lille revne,
men det gør ikke noget.
Den holder endnu.

Lysestagen har jeg arvet fra min farmor.
Den har ligget ret længe i en kasse, 
men så fik jeg pludselig øjnene op for den.
Den er jo virkelig fin :).

Kh maj

4 kommentarer :

  1. Åhh du bager altid de lækreste ting... So NOT fair, vi er nogen der skal sukker afgiftes....igen ;)
    HA en go weekend, søde!
    Knus C

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er faktisk alt for galt!
      Men jeg KAN ikke lade være... Jeg burde nok også afgiftes. Men det lyder bare så kedeligt ;-D!
      Også rigtig god weekend til dig :).

      Slet
  2. Hvor er det sjovt. Jeg har også en yndlingskop med en lille revne. Også fra Marco Friis. Jeg drikker altid af den. Jeg elsker simpelthen hans keramik :-)

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da pudsigt :).
      Men Marco Friis kopper BLIVER bare yndlingskopper, tror jeg :). De er så smukke!

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...