torsdag den 21. juni 2012

Klatkager og danske jordbær


Jeg leder efter undskyldninger for tiden...
Og jeg finder dem!
Gårsdagens undskyldning var en stor portion ris levnet fra dagen før.
Det kaldte på klatkager ;o).

.......................................................................................
Opskrift
12 klatkager

3 dl ris
1 dl vand
1 dl mel
1 spsk sukker
2 æg
Vanillekorn fra 1/4 vanillestang
Smør/margarine/olie til stegning

Alle ingredienser røres sammen.
Steges i klatter ved forholdsvis svag varme 
til de er gyldne på begge sider.
......................................................................................

Vi spiste klatkagerne med danske jordbær og sirup.
Man kan også vælge at spise dem med sukker og citron.
Syltetøj.
Is.
Eller hvad man nu er til :).

maj


4 kommentarer :

  1. Ok, kan man også gøre sådan... jeg troede at det skulle være risengrød. Hvor lærer man altså meget nyt her ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen du har ret. Det skal være risengrød!
      Men det kan jeg altså ikke rigtig lade mig holde tilbage af ;-).
      Så jeg måtte skræddersy en opskrift med løse ris, så jeg kunne få udnyttet mine gode rester :)

      Slet
  2. Herligt billed der hvor hun rækker ind og napper lidt af jordbærrene. Klatkager spiser vi for lidt. Jeg synes de smager herligt men resten af familien gider dem ikke rigtigt. ØV.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde lige bedt dem om at holde fingrene fra fadet, til jeg havde taget et billede. Men hun kunne simpelthen ikke lade være ;)... Og så synes jeg faktisk det så så sødt ud med den buttede lille hånd, da jeg kiggede billederne igennem ♥.

      Trond og Solbjørg var heller ikke imponerede over at skulle trækkes med gamle ris til eftermiddagsmad. Men de kom på andre tanker da de smagte dem :D.

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...