onsdag den 30. maj 2012

Jordbærtrifli




Opskrift
8 personer

2 bakker jordbær
100 g hakket chokolade
½ pose knuste makroner
½ liter fløde

1 dl hakkede hasselnødder
1 dl havregryn
½ dl sukker


Hasselnødder, havregryn og sukker ristes gyldent på panden.
Køles af

Jordbærene renses og skæres i små stykker.
Ca. 10 jordbær skæres i halve til pynt.
Fløden piskes.

Kort før servering lægges triflien sammen i lag.
Skiftevis jordbær, makroner, havreguf, fløde og chokolade.
Slut med et lag fløde, som pyntes med jordbær og chokolade.

♥ maj

P.S. Kan også spises uden cykelhjelm ;-)!


13 kommentarer :

  1. UhmeuhmeNUM!
    Det ser jo bare vildt lækkert ud! Mmmmmmmums!

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Og så er det hurtigt og nemt.
      Der er faktisk ingen grund til at lade være ;o).
      (det skulle da lige være tanken om den der bikini ...)

      Slet
  2. Uhhhhm det ser bare lækkert ud, det må afprøves, tak for opskriften ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk at det var en opskrift du postede for et par uger siden, der inspirerede mig. Så selv tak :).

      Slet
  3. Ååååååhhhhh haps!!!! For pokker jeg skal lave trifli i weekenden kan jeg se!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så hepper jeg på sol til dig i weekenden!
      For den smager da bedst i aftensolen ;-).

      Slet
  4. Nøj, hvor ser det lækkert ud. Hvis jeg ikke lige sad her og SKULLE skrive eksamensopgave var jeg straks sprunget på cyklen og kørt ned og købt ind til sådan en lækkerbisken. Mmmm!
    Opskriften bliver gemt til en sommerdag med tid og overskud. Kan næsten ikke vente :O)
    Kh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, alt godt kommer til den der venter.
      God arbejdslyst så længe :o).

      Slet
  5. Nu er jeg da bare SÅ lækkersulten:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var måske lidt strengt at sende lækkerier ud i æteren så tidligt på dagen ;-).

      Slet
  6. Nej, hvor lækkert! Det var nok det ondeste indlæg at komme forbi når man lige har besluttet sig for, at afprøve en uge uden lækkerier og søde sager, men lækkert ser det nu ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhja åhja, jeg har kastet mig ud i et ambitiøst projekt der hedder 7 uger... Godt triflien ER sat til livs!

      Slet
  7. ihh åhh hvor ser det lækkert ud... jeg har gemt opskriften og den skal prøves :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...